De ‘Pure Speedskating Company’ versterkt zijn herkenbaarheid

Cádomotus versterkt wereldwijd zijn herkenbaarheid met de introductie van de ‘Cádomotus Brand Singularity’-strategie. Voor het eerst zullen alle producten uit eigen huis dezelfde merknaam dragen en dezelfde uitstraling krijgen. De komende jaren wordt de strategie gefaseerd doorgevoerd.

Alle producten waarvan Cádomotus het technologische en intellectuele eigendom heeft, zullen die naam ook gaan dragen. Het betekent bijvoorbeeld dat Marchese-schaatsen een naamsverandering ondergaan. Grondlegger van het merk Diederik Hol ziet dat deze strategie bij zal dragen aan de herkenbaarheid van ’s werelds meest veelzijdige merk in het speedskaten. “We hebben jarenlang samen met partners de vruchten geplukt van onze gedifferentieerde merkstrategie”, zegt Hol. “Bijvoorbeeld door de naam van de meest beroemde en gespecialiseerde schoenmaker Paul Marchese te verbinden aan onze schaatsproducten. Maar we merken dat, nu we in 40 landen actief zijn, de merknaam van Cádomotus tot de sterkste behoort in de skate-wereld als het gaat om spontane naamsbekendheid. Het merk en ons bedrijf zijn sterker dan ooit; in onze nieuwe communicatiestrategie willen we dat merk sterker positioneren.”

Zowel het merk Cádomotus, dat inmiddels negen jaar bestaat, als communicatiestrategieën blijven zich ontwikkelen. In dat kader vult Hol aan: “We zoeken continu naar manieren om onze producten uniek te profileren. Cádomotus heeft veel unieke eigenschappen die ons onderscheiden, er zijn veel verschillen met andere producenten in de markt. Al onze producten moeten herkenbaar zijn door kwaliteit, betrouwbaarheid en functionaliteit. De Transformer-frames, de multifunctionele helmen en rugzakken en DualBox-frames zijn voorbeelden van producten die daadwerkelijk unieke waarde toevoegen voor skaters.”

Te veel merknamen in de organisatie kan onbedoeld de effectiviteit van de boodschap van de onderscheidende karakteristieken schaden. “Ons intelligente ontwerp en functionele design komen terug in al onze producten voor inline speedskates en schaatsen; van indoor, weg en piste, Nordic en downhill tot shorttrack, langebaan, World Cup en natuurijs. Alles komt samen in het merk Cádomotus. Deze strategie onderstreept ook onze verbintenis met speedskating in al zijn verschijningsvormen. Het is onze missie om iedereen die geniet van pure speedskating te bedienen met producten die ze helpen hun sport en lifestyle te leven.”

Concreet betekent deze Brand Singularity-strategie dat de uitstraling van een aantal bestaande producten zal veranderen. Met ingang van het seizoen 2016-2017 zullen de Marchese Record 525 en Marchese Record 823 veranderen in Cádomotus Record 525 en Cádomotus Record 823. De multifunctionele inline helm, schaatshelm en fietshelm krijgt de naam Cádomotus Alpha Aerospeed.

Voor alle producten die een identiteitsverandering ondergaan geldt dat dit gefaseerd zal gebeuren. In eerste instantie verandert alleen de naam en pas in een later stadium de uitstraling. De producten zelf blijven onveranderd.

De naamsveranderingen verandert niets aan de intensieve samenwerking tussen verschillende partners, waaronder die met Paul Marchese. “Wat ons onderscheidt is ons streven naar perfectie. We zullen blijven samenwerken met partners die onze passie voor Pure Speedskating delen. We blijven zoeken naar het verleggen van grenzen in intelligent ontwerp en functioneel design.”